Піваварная галіна Беларусі нарошчвае вытворчасць

19.11.2010 14:46
Архив

Паводле статыстыкі, у студзені-кастрычніку 2010 года піваварныя кампаніі Беларусі вырабілі 33,6 млн. дал піва. У параўнанні з дакрызісных перыядам (студзенем-кастрычнікам 2008) рост аб'ёму вытворчасці піва склаў 9,2%. Разам з тым, многія піваварныя кампаніі ў найбліжэйшыя гады плануюць істотна павялічыць аб'ём вытворчасці.

Так, напрыклад, вясной 2011 года завершацца працы па пашырэнні вытворчасці ў ААТ «Лідскае піва». Плануецца, што магутнасць кампаніі вырасце на 30%, а аб’ём продажаў павялічыцца на 40%. Кіраўніцтва кампаніі Heineken у Беларусі ў кастрычніку гэтага года таксама заяўляла, што ў 2011 годзе аб’ём вытворчасці будзе расці хутчэй за піўны рынак краіны.

Разам з тым, па выніках праведзенага піўнога сезону ў тройцы вядучых піваварных кампаній Беларусі адбыліся некаторыя змены. Так, кампанія Heineken пацясніла «Аліварыю» і заняла другое месца (пасля «Крыніцы»). Кіраўніцтва кампаніі Heineken выразна вызначыла сваю задачу на 2011 года: падалей сысці ад «Аліварыі», перадаюць «Беларускія навіны».

У той жа час гендырэктар піваварнай кампаніі «Аліварыя» Міхаіл Чэчанеў заявіў, што кампанія «не збіраецца сядзець і чакаць, што нехта пачне выходзіць наперад». «Мы стараемся пралічваць сітуацыю па наступным годзе. Зразумела, варыянты паводзінаў канкурэнтаў мы таксама разглядаем. Калі ж у кагосьці ёсць вялікае жаданне адарвацца, то будзе цікава паглядзець, якім чынам і за кошт чаго яны будуць гэта рабіць», — падкрэсліў Міхаіл Чэчанеў.

«Кампаніі гатовыя плаціць розную цану за павелічэнне сваёй долі на рынку. Аднак мы акрамя павелічэння сваёй долі глядзім на прыбытковасць (маржынальнасць), іншымі словамі — на эфектыўнасць бізнэсу. Мэнэджары павінны выконваць тыя задачы, якія ставяць перад імі уласнікі бізнэсу. Для адных кампаній задача — павялічыць долю на рынку і захаваць прыбытковасць, для іншых — павялічыць экспарт, у трэціх бывае нейкі свой шлях. Задачы, паўтаруся, ставяць ўласнікі», — распавёў кіраўнік кампаніі «Аліварыя».

«Вядома, калі ты быў другім і стаў трэцім — гэта не самая радасная навіна. Аднак, бачачы, як гэта адбылося, ты выдатна разумееш, што такой цаной можаш стаць і першым гульцом на рынку. Пытанне: ці трэба?», — падкрэсліў Міхаіл Чэчанеў.

Эксперт: галоўнае — давер спажыўцоў да брэнду

Па словах гендырэктара піваварнай кампаніі, для паспяховай працы на рынку для кампаніі вельмі важная яе гісторыя. «Пазіцыі кампаніі на рынку залежаць ад якасці яе прадуктаў, ад даверу спажыўцоў да брэнду, што быў заваявана ў мінулым. Толькі бюджэтам, на мой погляд, можна вырашыць задачы гэтай хвіліны. Хаця, я пагаджуся, памер маркетынгавага бюджэту адыгрывае пэўнае значэнне», — лічыць Міхаіл Чэчанеў.

Кіраўнік піваварнай кампаніі таксама адзначыў, што павелічэнне аб’ёму вытворчасці піва амаль у два разы (да 68 млн. дал), прадугледжанае праграмай развіцця піваварнай галіны Беларусі на 2011-2015 года цалкам выканальна.

«Павелічэнне спажывання піва звязана з ростам даходаў насельніцтва. Будзе расці эканоміка — павялічыцца і дабрабыт людзей, і спажыванне піва. Пры такім раскладзе, я пагаджуся, аб’ём вытворчасці піва можа дасягнуць і 65, і 68 млн. дал на год», — падкрэсліў Міхаіл Чэчанеў.

Эксперт: піваварнай галіны Беларусі не патрэбна дзяржпраграма

У той жа час кіраўнік піўзавода лічыць, што Беларусі такая праграма, у якой дзяржава вызначае аб’ёмы вытворчасці, не патрэбна, бо ў піваварнай галіны краіны замежных гульцоў цяпер болей, чым айчынных.

«Ці трэба ўмешвацца ў натуральны працэс? Як можна наогул з пункту гледжання адкрытай эканомікі даводзіць паказчыкі да прыватных кампаній? У нас няма праграмы развіцця безалкагольнай галіны. Хіба асартымент прадукцыі ў нас праз гэта паменшыўся або кошты на безалкагольныя напоі сталі завышаныя?», — падкрэсліў Міхаіл Чэчанеў.