Беларусь павялічвае экспарт алкаголю

25.03.2011 15:15
Архив Редакция

У Беларусі расце колькасць вытворцаў алкаголю, якія пастаўляюць сваю прадукцыю на экспарт. Пра гэта 23 сакавіка ў ходзе прэс-канферэнцыі, якая прайшла ў Мінску ў рамках бізнэс-форуму, заявіў начальнік упраўлення знешнеэканамічных сувязяў, гандлю і маркетынгу канцэрна "Белдзяржхарчпрам" Віктар Краснюк.

Ён адзначыў, што ў 2007 годзе алкагольныя напоі экспартавалі выключна прадпрыемствы канцэрну. Аднак у 2010 годзе доля «Белдзяржхарчпрама» ад усіх беларускіх паставак алкаголю за мяжу была роўная толькі 72%, паведамляе партал ПРОДИНФО.

Аднак кампаніі, падведамныя канцэрну, таксама павялічваюць аб’ёмы паставак алкаголю і пашыраюць іх геаграфію. У 2010 годзе прадпрыемствы канцэрну паставілі на экспарт больш за 700 тыс. дал алкагольнай прадукцыі, удакладніў Віктар Краснюк. На сёння алкаголь вывозяць у 27 краін, у 2005 годзе яго прадавалі 11 дзяржавам.

Берасцейскі і Віцебскі лікёра-гарэлачны завод, а таксама «Мінск Крышталь» наладзілі пастаўкі ў Турцыю, нядаўна да іх далучыўся Гомельскі ЛГЗ. Беларускі алкаголь прадаецца на 85% тэрыторыі Турцыі, за 2010 годзе туды пастаўлена 200 тыс. дал прадукцыі, праінфармаваў прадстаўнік «Белдзяржхарчпрама».

Аднак, па яго словах, беларускія вытворцы маюць цяжкасці з ажыццяўленнем паставак на рынак Расіі, нягледзячы на адзіную мытную прастору. Так, у Расійскую Федэрацыю за 2010 год было прададзена 18% аб’ёму беларускага экспарту алкаголю. Віктар Краснюк тлумачыць гэта закрытасцю рынку суседняй дзяржавы: каб увайсці ў гандлёвыя сеткі, патрэбныя значныя фінансавыя сродкі, а для рэалізацыі алкаголю патрабуецца генеральная ліцэнзія і рэгістрацыя ў расійскай Адзінай дзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэме ўліку аб’ёму вытворчасці і абарачэння этылавага спірту, алкагольнай і спіртаўтрымліваючай прадукцыі.

Па словах прадстаўніка «Белдзяржхарчпрама», ёсць магчымасць карыстацца паслугамі расійскіх імпарцёраў, аднак выдаткі на іх падвышаюцца раздробных коштаў прадукцыі, і яна выходзіць за межы свайго коштавага сегмента. Таму на дадзены момант прадпрыемствы канцэрна прадукцыю ў асноўным праз уласныя гандлёвыя дамы. Такімі, у прыватнасці, з’яўляюцца «БеларусьАЛКО» у Маскве і сетка «Беларускі гасцінец» у Санкт-Пецярбургу.

Как вам новость?
Головоломки