Беларусь і Сусветны банк падпісалі дамову аб крэдыце на 150 млн. даляраў

19.11.2010 14:32
Архив

Мінтранс і Сусветны банк 19 лістапада ў Мінску падпісалі Пагадненне аб прадстаўленні Беларусі пазыкі ў памеры 150 млн. даляраў. Сродкі пойдуць на праект "Удасканаленне і мадэрнізацыя аўтамабільнай дарогі". Дакумент падпісалі міністр транспарту і камунікацый Беларусі Іван Шчэрба і кіраўнік прадстаўніцтва Сусветнага банка ў Беларусі Іван Велеў.

Рашэнне аб прадстаўленні пазыкі было прынята радай выканаўчых дырэктараў Сусветнага банка 11 лістапада 2010 года. Мэтай гэтага праекту з’яўляецца садзейнічанне ў развіцці транспартнай інфраструктуры стратэгічнага транзітнага калідора і ўвядзенне электроннай сістэмы аплаты дарожных збораў, перадае БелТА.

На першым этапе праекту, на які вылучаецца 131 млн. даляраў, будуць пераабсталяваны ўчасткі дарогі з двума палосамі руху паміж Мінскам і Бабруйскам агульнай працягласцю 53 кіламетры. Будзе створана аўтамагістраль з чатырма палосамі руху. Рэканструюецца ўчастак дарогі з’яўляецца часткай транс’еўрапейскага транспартнага калідора IX, які злучае Чорнае мора з краінамі Балтыі.

Як адзначыў Іван Шчэрба, будзе рэканструяваны невялікі ўчастак дарогі — 53 кіламетры, але яго неабходна давесці да стану першай катэгорыі еўрапейскіх стандартаў. На дарозе будзе пакладзена якаснае палатно, будзе забяспечана інфраструктура, траса будзе адпавядаць усім неабходным умовам бяспекі транспарту.

Па словах Івана Велева, гэта першы дарожны праект Сусветнага банка ў Беларусі. Ён яшчэ раз пацвярджае канструктыўнае супрацоўніцтва Беларусі і СБ. «Гэта самы вялікі інвестыцыйны праект Сусветнага банка ў Беларусі з 1992 года», — падкрэсліў Іван Велеў.

«Праект вельмі выгадны, ён станоўча адаб’ецца на знешнім балансе і таваразвароце Беларусі, яе транзітнай прывабнасці, створыць новыя працоўныя месцы, праз Беларусь пойдзе большая частка транспартных патокаў», — адзначыў кіраўнік прадстаўніцтва.

Як раней перадаваў Тэлеграф, пазыка прадстаўляецца Сусветным банкам на 15 гадоў з адтэрміноўкай выплат асноўнай сумы доўгу на працягу пяці гадоў. Рэалізацыя праекту пачнецца ў сакавіку 2011 года і зойме 4 гады.