Беларусь з прычыны крызісу страціла на транзіце паўмільярды даляраў

15.07.2010 10:14
Архив Редакция

У 2009 годзе аб'ёмы транзіту ў Беларусі скараціліся. Прыбытак ад ажыццяўлення гэтай дзейнасці знізіўся прыкладна на паўмільярды даляраў і склаў два мільярды даляраў. Па словах начальніка ўпраўлення стратэгічнага развіцця, каардынацыі і інвеставання транспартных сістэмаў міністэрства транспарту і камунікацый Паўла Бажанава, скарачэнне даходаў звязана з наступствамі эканамічнага крызісу.

У 2009 годзе на транзіце газу Беларусь страціла 83 млн. даляраў у параўнанні з 2008 годам, чыгунка страціла 72 млн. даляраў, авіяперавозкі — восем мільёнаў даляраў. Зарабіць ўдалося толькі на павелічэнні транзіту нафты.

Тым не менш, у Беларусі, па словах Паўла Бажанава, на рост транзіту і, адпаведна, прыбытку ад яго ўскладаюць шмат надзеяў. У мінтрансе плануюць распрацаваць праграмы мадэрнізацыі дарог і развіцця канкурэнтаздольных транспартна-лагістычных схемаў, паведамляе «Еўрапейскае радыё для Беларусі».

Замежныя інвестары прымуць удзел у развіцці транспартнай сістэмы Беларусі

Плануецца, што ў рэалізацыі гэтых праграмаў таксама прымуць удзел замежныя інвестары. Па словах чыноўніка з мінтранса, сумесныя інвестпраекты (напрыклад, з Кітаем) ужо ёсць, і ў цяперашні час праходзяць перамовы наконт умоваў іх рэалізацыі.

«Кітайскі бок настойвае на тым, каб больш за палову працаў было выканана іх спецыялістамі. Мы ж, улічваючы, што сёння нашы дарожныя арганізацыі цалкам не загружаныя працай, настойваем на тым, каб кітайскі бок толькі на 15% ўдзельнічаў. Пакуль пагадненне не дасягнута, вядуцца перамовы», — сказаў Павел Бажанаў.

Замежных інвестараў актыўна прыцягваюць да стварэння транспартна-лагістычных цэнтраў. Напрыклад, у цэнтр «Прылессе» ў Мінскім раёне ўкладае грошы іранскі інвестар, побач з нацыянальным аэрапортам «Мінск» плануе пабудаваць свой цэнтр інвестар з Бельгіі, а ў Оршы, на базе авіярамонтнага завода, хоча пабудаваць лагістычны цэнтр інвестар з Ган-Конгу.

Апошні праект вельмі маштабны. Інвестары плануюць пабудаваць тэрмінальны комплекс плошчай каля аднаго мільёну квадратных метраў. «Сэнс гэтага праекту ў тым, што самалёты, якія лётаюць у Кітай, не пускаюць у Еўропу. Плануецца, што гэтыя самалёты будуць лятаць не ў «Дамадзедава», бо «Дамадзедава» перагружаны, а частку грузапатоку пераразмяркуцца на Оршу», — расказаў Павел Бажанаў.

Акрамя таго, як раней паведамляў Тэлеграф, міністэрства транспарту і камунікацый падрыхтавала праект стратэгіі развіцця транзітнага патэнцыялу Беларусі на 2011-2015 гады. Рэалізацыя дадзенай стратэгіі дазволіць павялічыць да 2015 года прыбыткі Беларусі ад транзіту на 24%.

Как вам новость?