Еўракамісія выдзеліць 10,9 млн. еўра на будаўніцтва пункта пропуску "Пясчатка"

26.04.2011 11:29
Архив Редакция

Еўрапейская Камісія канчаткова ўхваліла праект будаўніцтва і абсталявання пункта пропуску "Пясчатка" на беларуска-польскай мяжы і мае намер выдзеліць для яго рэалізацыі 10,9 млн. еўра, або 90% агульнага бюджэту праекту. Беларускі бок прадставіць астатнія 10% сумы са сродкаў рэспубліканскага бюджэту, якія вылучаюцца ў рамках Дзяржаўнай інвестыцыйнай праграмы.

Праект павінны ўхваліць беларускія ўлады, а затым чакаецца заключэнне грантавай кантракту для выдзялення сродкаў на рэстаўрацыю і пераабсталяванне прапускнога пункта «Пясчатка», паведамілі ў Дзяржаўным мытным камітэце Беларусі.

Пункт пропуску быў пабудаваны ў 1993 годзе. На дадзены момант ён не адпавядае сучасным патрабаванням з-за нізкай прапускной здольнасці, неадпаведнасці інфраструктуры пункта пропуску санітарным і будаўнічым нормам (яна прапускае толькі легкавы аўтатранспарт), нізкай тэхнічнай абсталяванасці і адсутнасці сучасных тэхналогій мытнага і іншых відаў кантролю, а таксама недахопу інфраструктуры для прадухілення нелегальнай міграцыі, барацьбы з арганізаванай злачыннасцю і кантрабандай.

Плануецца, што ў выніку рэканструкцыі і пераабсталявання «Пясчатка» павялічыць прапускную здольнасць, зможа прапускаць грузавыя машыны і аўтобусы, а час для перасячэння мяжы скароціцца. Акрамя таго, працэдуры пропуску і аб’екты інфраструктуры павінны стаць больш эфектыўнымі, а з прычыны ўкаранення сучасных тэхналогій мытнага кантролю на мяжы павінен падняцца ўзровень бяспекі.

У «Пясчатцы» можа быць да 16 каналаў руху транспартных сродкаў, восем палос прызначана для ўезду і восем — для выезду. Пасля рэалізацыі праекта прапускная здольнасць пункта павінна вырасці да 1,2 тыс. машын на суткі. У 2010 годзе прапускная здольнасць «Пясчаткі» была роўная 255 аўтамабіляў на суткі, аднак пры гэтым прапускалася больш за 700 аўтамабіляў, а ў месяцы максімальнай інтэнсіўнасці пасажырапатоку — больш за 1,1 тыс. аўтамабіляў на суткі.

Как вам новость?
Головоломки