Мінадукацыі: завочнаму навучанню трэба вярнуць "першапачатковы сэнс"

07.02.2011 09:57
Архив Редакция

Намеснік міністра адукацыі Беларусі Аляксандр Жук заявіў аб неабходнасці карэкціроўкі сістэмы завочнага навучання. На яго думку, ёй трэба "вярнуць першапачатковы сэнс". Гэта азначае, што завочнікі будуць праходзіць навучанне "без адрыву ад вытворчасці з мэтай павышэння кваліфікацыі або атрымання новай спецыяльнасці". 

Аляксандр Жук лічыць, што ў апошнія гады завочная форма навучання набыла гіпертрафаваныя маштабы, асабліва ў прыватных ВНУ. На думку намесніка міністра адукацыі, ва ўмовах дрэннай арганізацыі навучальнага працэсу і адсутнасці кантролю завочная форма навучання аўтаматычна становіцца менш эфектыўнай, чым дзённая, перадае газета «Звязда«.

Меркаванне намеснік міністра пацвярджае і апошняя інфармацыя дэпартаменту кантролю якасці адукацыі, які займаўся вывучэннем ўзроўню падрыхтоўкі спецыялістаў на завочнай форме навучання. Лепш за ўсё з комплекснымі тэставымі заданнямі дэпартаменту справіліся студэнты з профільным сярэдняй спецыяльнай адукацыяй, а самыя горшыя вынікі прадэманстравалі студэнты-завочнікі, якія на момант свайго паступлення былі выпускнікамі школ.

Мінадукацыі хоча скараціць колькасць завочнікаў

У сувязі з гэтым прадстаўнік мінадукацыі лічыць мэтазгодным перагледзець і адкарэктаваць прыём у вышэйшыя і сярэднеспецыяльныя навучальныя ўстановы. «Як правіла, на завочную форму павінны паступаць асобы, занятыя працоўнай дзейнасцю. Па-другое, павінны захоўвацца разумныя прапорцыі — колькасць завочнікаў не павінна перавышаць 30-40% ад агульнай колькасці студэнтаў канкрэтнага ВНУ», — растлумачыў Аляксандр Жук.

Акрамя таго, намеснік міністра паведаміў, што ведамства мае намер таксама адкарэктаваць лічбы прыёму ў ВНУ, у тым ліку і ў разрэзе спецыяльнасцяў. «Сёння нам неабходна даць грамадству, абітурыентам і іх бацькам дадатковыя сігналы аб найбольш запатрабаваных і перспектыўных спецыяльнасцях, звязаных з прыярытэтнымі напрамкамі развіцця эканомікі (інжынерна-тэхнічных, тэхналагічных, натуральна-навуковых спецыяльнасцях і спецыяльнасцях для ІТ-галіны). Трэба больш актыўна ўдзельнічаць у фармаванні адукацыйных запытаў нашых грамадзян, акуратна зніжаючы платную падрыхтоўку па незапатрабаваных ў цяперашніх аб’ёмах падрыхтоўкі спецыяльнасцях», — распавёў Аляксандр Жук.

Паводле яго слоў, на працягу бліжэйшых пяці гадоў колькасць выпускнікоў агульнаадукацыйных школ скароціцца амаль у два разы. Калі ў 2008 годзе са школ выпускаліся каля 100 тыс. вучняў, то ў у 2015 годзе іх будзе толькі 54 тыс. Гэта натуральным чынам прывядзе да росту канкурэнцыі паміж ВНУ, ССНУ і прафесійна-тэхнічнымі навучальнымі ўстановамі.

Как вам новость?