Радзькоў: рэдактары рэспубліканскіх СМІ — мазгавы цэнтр краіны

29.04.2011 18:15
Архив Редакция

Рэдактары рэспубліканскіх СМІ з'яўляюцца мазгавым цэнтрам Беларусі, а цэнтральнай прэсе краіны трэба больш актыўна шукаць уласную нішу на рынку СМІ. Такое меркаванне выказаў першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі прэзідэнта Аляксандр Радзькоў на нарадзе кіраўнікоў рэспубліканскіх СМІ ў Горадні. "Вы мазгавы цэнтр. Як вы думаеце — думае ўся краіна", — сказаў Аляксандр Радзькоў, звяртаючыся да кіраўнікоў рэспубліканскіх СМІ.

Ён таксама заклікаў удзельнікаў семінара і ўсіх прадстаўнікоў масмедыя Беларусі больш адказна і прафесійна ставіцца да сваёй працы. Пры гэтым Аляксандр Радзькоў адзначыў, што некаторыя друкаваныя выданні Беларусі замыкаюцца ў сабе і пішуць, не Нацэльваючыся на канкрэтных чытачоў.

Аляксандр Радзькоў зноў вярнуўся да пытання аб залішняй колькасці ведамасных выданняў, якое падняў Аляксандр Лукашэнка падчас звароту з пасланнем да беларускага народу і парламенту. Першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі таксама перакананы, што іх колькасць трэба скараціць, перадае БелТА.

Звяртаючыся да кіраўнікоў рэспубліканскіх СМІ, Аляксандр Радзькоў закрануў некаторыя аспекты прафесійнай дзейнасці журналістаў. Напрыклад, ён пацікавіўся у чыім падначаленні, на думку кіраўнікоў СМІ, павінны знаходзіцца раённыя газеты і ці павінны яны падпарадкоўвацца старшыню выканкама.

«Калі так, то быццам яны будуць не цікавыя чытачам, таму што старшыня не пацерпіць ў газеце ніякай крытыкі на свой адрас. Калі не, то прыйдзецца кожны дзень прыязджаць рэспубліканскім чыноўнікам і мірыць рэдактара са старшынём», — сказаў Аляксандр Радзькоў, прапанаваўшы кіраўнікам СМІ і журналістам разам знайсці адказ на пытанне аб падпарадкаванасці раённых газет. На яго думку, у раённых газетах таксама варта публікаваць больш інфармацыі з цэнтральнай рэспубліканскай прэсы.

Радзькоў: дзяржаўныя каналы «дасягнулі поспехаў і заселі на лаўрах»

Акрамя таго, па словах Аляксандра Радзькова, асноўным тэлеканалах рэспублікі патрэбныя новыя падыходы да працы. «І Першы канал, і АНT, і СTВ — яны папулярныя, працуюць, але час патрабуе іншых падыходаў», — лічыць Аляксандр Радзькоў. На яго думку, асноўныя тэлеканалы «дасягнулі поспехаў і заселі на лаўрах». «І ад гэтага адразу праблемы: губляюць аўдыторыю. Карабель перагружаны, «пасажыраў» шмат, яны не разгортваюцца, яны не паспяваюць», — сказаў ён.

Першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі прэзідэнта адзначыў важнасць даследавання рэйтынгу беларускіх тэлеканалаў. «Гэта вельмі важна. Мне кажуць, што гэты рэйтынг вызначаюць апытаннем. Вы што, глядзіце, колькі разоў пстрыкнуў пультам? Не, — сказаў Аляксандр Радзькоў. — Мы паставім абсталяванне, якое дазволіць вызначыць, якія каналы, калі і якія праграмы глядзяць. Тады будзе зразумела, ты наогул патрэбен або не, як ты працуеш».

Акрамя таго, Аляксандр Радзькоў дадаў, што матэрыялы на тэлеканалах павінны быць цікавымі, свежымі. «Гэта новая эканоміка, гэта рынак, гэта канкурэнцыя — ад гэтага не сысці, пра гэта трэба думаць», — адзначыў першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі прэзідэнта.

Радзькоў: СМІ нясуць адказнасць за ўсё

Акрамя таго, па словах Аляксандра Радзькова, сродкі масавай інфармацыі нясуць адказнасць за развіццё дзяржавы, грамадства і кожнага чалавека ў ім. «Журналісты павінны не толькі выхоўваць сваіх чытачоў, гледачоў, слухачоў імгненна, але і думаць шмат у чым наперад, улоўліваць не толькі бягучыя змены, але і прынцыповыя якасныя перамены», — заявіў Аляксандр Радзькоў.

Першы намеснік кіраўніка Адміністрацыі нагадаў, што СМІ фармуюць імідж краіны. «Мы цікавыя як краіна, да нас пачалі ставіцца як да краіны, з інтарэсамі — эканамічнымі, палітычнымі, стратэгічнымі. Прэса павінна паказваць, што цікавасць да нас бывае дружалюбнай, свет павінен зразумець, што мы — у новай якасці», — адзначыў ён.

Гаворачы аб электронных СМІ, Аляксандр Радзькоў адзначыў, што ў гэтым сегменце напрацаваны пэўны вопыт у забаўляльных праграмах, аднак палітычная аналітыка пакуль слабая. І тут патрэбныя асобы, тэмы, глыбокі аналіз. На яго думку, неабходна развіваць і інстытут знешніх карэспандэнтаў. «Трэба, каб яны, да прыкладу, давалі рэпартажы з гарачых кропак ці з краін, з якімі мы супрацоўнічаем ці хочам сябраваць. Тады нашы журналісты будуць аўтарытэтнымі, вядомымі, і праз іх вырасце і ўплыў беларускіх СМІ», — упэўнены ён.

Аляксандр Радзькоў звярнуў асаблівую ўвагу на праблему адказнасці журналістаў за свае матэрыялы: «СМІ павінны несці высокі ўзровень адказнасці за распаўсюджаную інфармацыю. Вы ж можаце прагаварыць, што цукру не хапае — і цукар размялі, а яго з вялікім запасам, і гэта эканоміка. Мы маглі б яго прадаць і атрымаць валюту».

Как вам новость?