08.04.2011 17:15
Архив

У Беларусі з 1 траўня аўтаўладальнікі змогуць купляць сабе новыя машыны ў абмен на сваё старое аўто. Гэта прадугледжана прэзідэнцкім указам № 130, які з 1 траўня дазволіць аўтадылерам выкарыстоўваць сістэму trade-in, якая да гэтага ім была не выгодная. Як лічыць генеральны дырэктар Беларускай аўтамабільнай асацыяцыі (БАА) Людміла Шабанава, усё гэта будзе спрыяць таму, што рынак б/у аўтамабіляў у Беларусі будзе набываць больш цывілізаваны выгляд і будзе выходзіць з ценю.

«Гэта паслужыць стымулам для ўнутранага рынку продажаў новых і бэушных аўтамабіляў і паслужыць афіцыялізацыі рынку. Пры гэтым сам рынак б/у аўтамабіляў не знікне. Ён застанецца і стане больш цывілізаваным, будзе выходзіць з ценю», — распавяла Людміла Шабанава карэспандэнту Тэлеграфа.

Пры гэтым, па словах гендырэктара аўтамабільнай асацыяцыі, для таго каб развіваць новы напрамак, патрэбныя час і сродкі. Ураду яшчэ трэба выпрацаваць прававую базу і іншыя меры ў сувязі з прыняццем указа, а аўтадылерам — укладваць інвестыцыі ў новы перспектыўны напрамак. Гаворачы ж аб тым, калі сістэма trade-in зможа паўнавартасна зарабіць у Беларусі, гендырэктар БАА не стала даваць якіх-небудзь прагнозаў: «Давайце не будзем прагназаваць. Вядома ж, пажадана як мага хутчэй, таму што гэта ў інтарэсах і аўтадылераў, і пакупнікоў».

«На Захадзе пакупнік прыходзіць, аддае стары аўтамабіль і ў гэты ж дзень задаволены з’яжджае на новай машыне… А ў нас для гэтага спатрэбяцца час і інвестыцыі…» — сказала Людміла Шабанава, дадаўшы, што гэта будзе стымуляваць парк аўтамабіляў у Беларусі. «Гэта вялікія перспектывы, унутраны рынак і рынак, які будзе працаваць унутры краіны — за беларускія грошы», — адзначыла гендырэктарка.

Trade-in пазбавіць пакупнікоў ад галаўнога болю

Людміла Шабанава адзначыла таксама, што набыццё аўтамабіля ў дылера дасць пакупнікам гарантыю «надзейнасці пакупкі» і «вызваліць спажыўца ад галаўнога болю пры рэалізацыі свайго старога аўтамабіля». Кажучы аб тым, ці будзе запатрабавана сістэма trade-in і ці працягнуць беларусы, як і раней, самастойна на рынку прадаваць свае аўто, марнаваць час і сілы на пошук пакупніка, гендырэктар БАА сказала: «Усё залежыць ад самога спажыўца і дае яму выбар — альбо ехаць на стыхійны рынак, дзе можна «дастаць ката з мяшка», альбо ехаць да аўтадылераў, дзе з’явіцца надзейнасць пры набыцці новага аўтамабіля».

Паводле яе слоў, не выключана, што, купляючы аўтамабіль на стыхійным рынку, у далейшым у яго давядзецца ўкласці нашмат больш у выглядзе яго тэхнічнага абслугоўвання. «У аўтадылераў гэтага не будзе. Пры куплі тых жа патрыманых машын з’яўляецца надзейнасць…», — сказала Людміла Шабанава, яшчэ раз адзначыўшы, што ўказ № 130 «стымулюе як развіццё рынку новых, так і рынку б/у аўтамабіляў».

Пры гэтым гендырэктарка БАА мяркуе, што гэта дасць магчымасць з’явіцца ў Беларусі так званым аўта-хаўсам, якія ёсць у Еўропе.

Гаворачы аб цэнавай палітыцы і пра тое, што некаторыя людзі мяркуюць, што з увядзеннем trade-in цэны на аўто знізяцца, альбо павялічацца, Людміла Шабанава падкрэсліла, што прыманыя ўказы не могуць прывесці да патаннення або падаражэння аўтамабіляў. «Рынак прадыктуе цэны, — сказала яна. — Ён рэгулюе попыт і прапанову і канчатковую цану на тавар».

Аўтадылеры: trade-in павялічыць наш склад аўтамабіляў

Акрамя таго, па словах Людмілы Шабанавай, дзякуючы сістэме traide-in аўтадылеры змогуць пашырыць свой партфель паслуг, якія яны прадстаўляюць кліентам. Гэтак жа лічаць і самі аўтадылеры. «З усталяваннем новых правілаў з’явіцца магчымасць выкупу аўтамабіляў у фізічных асобаў, што значна павялічыць наш склад аўтамабіляў з прабегам і створыць яшчэ большы выбар для нашых пакупнікоў», — распавялі ў аўтацэнтры «Атлант-М Сухарава», які з’яўляецца афіцыйным дылерам VOLKSWAGEN AG ў Беларусі.

Цяпер аўтадылерам нявыгадна выкарыстоўваць сістэму traide-in, калі яны плоцяць ПДВ з поўнага кошту аўтамабіля. З прыняццем указа аўтадылеры будуць выплочваць ПДВ толькі з розніцы паміж цаной пакупкі аўтамабіля і цаной яго рэалізацыі.

Абраўшы ўпадабаны аўтамабіль, кліент пакідае дылеру свой ужываны аўтамабіль, пасля чаго праводзіцца яго дыягностыка і ацэнка. Кошт аўтамабіля вызначаецца па тэхнічным стане транспартнага сродку і, калі аўтадылера і кліента усё задавальняе, цана старога аўто адымаецца з цаны новага, пакупнік даплочвае рэшту і з’яжджае на сваёй новай машыне. Калі пакупніка не задаволяць ўмовы ўгоды, ён павінен будзе заплаціць толькі за паслугу дыягностыкі.

У сваю чаргу некаторыя аўтааматары скептычна ставяцца да новаўвядзення, якое ўжо даўно распаўсюджана ў іншых краінах, мяркуючы, што аўтадылеры «сябе не пакрыўдзяць» і будуць заніжаць кошт аўтамабіля пры дыягностыцы, а таму будуць верныя старым метадам: прадаваць і купляць аўтамабілі праз аб’явы і стоячы на рынку.
 
Як ужо перадаваў Тэлеграф, указ № 130 аб увядзенні ў Беларусі сістэмы trade-in 4 красавіка падпісаў прэзідэнт краіны Аляксандр Лукашэнка.

Аўтамабільным кампаніям трэба яшчэ вырашыць мноства пытанняў, якія спадарожнічаюць ўкараненню сістэмы trade-in. У прыватнасці, да гэтага часу незразумела, якую гарантыю даваць на патрыманыя аўтамабілі, дзе іх захоўваць, якім чынам шукаць на іх пакупнікоў, як будуць страхавацца рызыкі аўтадылераў на выпадак звароту такіх аўтамабіляў па гарантыі.

У сваю чаргу Савет міністраў павінен будзе ў двухмесячны тэрмін забяспечыць прывядзенне актаў заканадаўства ў адпаведнасць з указам і прыняць іншыя меры па яго рэалізацыі.

Следите за новостями так, как вам удобно:

Подпишитесь на новостную ленту Telegraf.by в удобном для вас сервисе и ничего не пропускайте!

Дзен Новости Google Новости Telegram Facebook VK.com OK.ru Пульс