Транснафта: аверс нафтаправода Адэса-Броды — палітычныя гульні

11.11.2010 11:42
Архив Редакция

Запуск нафтаправода Адэса-Броды ў аверсным рэжыме больш звязаны з палітыкай, чым з эканомікай. Пра гэта часопісу "Трубаправодны транспарт нафты" заявіў першы віцэ-прэзідэнт ААТ "АК "Транснафта" Міхаіл Арустамаў. "Уся гісторыя праекту аверса нафтаправода Адэса — Броды першапачаткова ў большай ступені звязана з палітычнымі гульнямі, чым з рэальнай эканамічнай мэтазгоднасцю", — лічыць ён.

«Сапраўды, Венесуэла пачала прадаваць нафту Беларусі. Але пакуль дастаўка адбываецца наступным чынам: сыравіна разгружаецца ў Адэсе і па чыгунцы транспартуецца на НПЗ Беларусі. Калі ацаніць эканамічную мэтазгоднасць гэтых аперацый, мы выявім, што Беларусь губляе па 52-58 даляраў на тоне нафты па той прычыне, што адмаўляецца купляць расійскую сыравіну, што паступае па трубе (хай нават са стоадсоткавай пошлінай), і аддае перавагу венесуэльскаму варыянту. Відавочны факт: нашы заходнія суседзі загадзя прайграюць, але ў сілу ірацыянальных прычын працягваюць прытрымлівацца таго ж курсу», — адзначыў прадстаўнік «Транснафты», перадае ІА «REGNUM-Беларусь».

У той жа час, на яго думку, Украіна сапраўды цяпер заклапочана пытаннем, якой сыравінай агрузіць нафтаправод. «З Чарнаморскага басейна нафта туды не пойдзе, паколькі прывязаная да даўно вызначаных канчатковых пунктаў прызначэння. А прывозіць нафту танкерамі і перавальваць ў Адэсе эканамічна проста нявыгадна. Расія актыўна выкарыстоўвала маршруты Броды — Адэса і Броды — Паўднёвы, калі ў яе быў недахоп экспартных магутнасцяў», — адзначыў Міхаіл Арустамаў.

Паводле яго слоў, у выніку ўводу ў строй трубаправода Усходняя Сібір — Ціхі акіян дадзены недахоп рэзка скараціўся, прычым ён практычна знікне ў студзені 2011 года з пачаткам перапампоўкі 15 млн. тон нафты ў Кітай. «Загружаць чужыя парты ў шкоду сваім мы, вядома, не будзем. Гэта не па-гаспадарску», — заявіў першы віцэ-прэзідэнт кампаніі.

Транснафта: БТС-2 — сродак стрымлівання суседзяў

Міхаіл Арустамаў таксама адзначыў, што пасля запуску порта ва Усць-Лугу, які з’яўляецца часткай сістэмы нафтаправодаў БТС-2, Расія цалкам перастане быць залежнай ад краін, па тэрыторыях якіх праходзяць трубаправоды, якія вядуць у нерасійскія порты. «Партовыя магутнасці будзем выкарыстоўваць толькі свае, нават прымаючы пад увагу прагназаваны значны прырост айчыннай нафтаздабычы», — заявіў ён.

Паводле яго слоў, БТС-2 загрузяць нафтай з нафтаправодаў «Дружба» і з напрамкаў Броды — Адэса і Броды — Паўднёвы. Ён таксама дазволіць часткова разгрузіць Прыморск.

«Яшчэ нядаўна праблемы, што ўзнікалі з транзіцёрамі, маглі ўдарыць па нафтаздабычы. Асабліва негатыўныя наступствы гэта магло мець зімой. Бо калі нафту няма куды пампаваць — трэба прыкручваць свідравіны, а так можна і радовішча загубіць. Цяпер БТС-2 заўсёды можа адыграць ролю рэзерву», — паведаміў першы віцэ-прэзідэнт «Транснафты».

«Не пабаюся такога параўнання: яна (БТС-2 — Тэлеграф), як атамная бомба, — сродак стрымлівання, гарантыя ад палітычнага шантажу. Напрыклад, калі раптам узнікнуць праблемы з прапампоўкай па «Дружбе», мы зможам пусціць нафту па БТС-2. І хоць ваколічным шляхам, але роўна тыя ж аб’ёмы бесперабойна будуць паступаць еўрапейскім спажыўцам», — падкрэсліў Міхаіл Арустамаў.

Как вам новость?
Головоломки