У Беларусі пашыраецца навучанне без адзнак

15.04.2011 16:18
Архив Редакция

З 1 верасня ў пачатковыя школы Беларусі пераходзяць на навучанне без адзнак па музыцы, выяўленчым мастацтве, працоўным навучанні і фізічнай культуры. Акрамя таго, такое навучанне ўводзіцца ў пятых класах — па музыцы, у пятых-шостых — па выяўленчым мастацтве. Аб гэтым заявіў намеснік міністра адукацыі Казімір Фарыно.

Паводле яго слоў, актуальнасць безадзнакавага навучання толькі ўзрастае. «Сёння асаблівую значнасць набывае ўменне самастойна ацэньваць сітуацыю, не арыентуючыся на ацэнку, дадзеную звонку. Менавіта навучанне без адзнак, якое дазваляе развіваць ацэначную актыўнасць вучняў, можа згуляць у гэтым зусім не апошнюю ролю», — заявіў намеснік міністра.

Перавага навучання без адзнак у тым, што ацэньванне адбываецца ў выглядзе разгорнутага меркаванні, а не ўмоўнага выстаўлення балаў. «Несумненна, у гэтым выпадку гуманістычны патэнцыял ацэнкі значна больш высокі», — лічыць Казімір Фарыно.
 
Акрамя таго, такое навучанне стымулюе школьніка фармаваць унутраную, не знешнюю матывацыю. «Пры традыцыйнай сістэме ацэньвання адзнака выступае ў якасці вонкавага матывацыйнага фактару, шмат у чым вызначаючы паспяховасць ці няўдалую вучэбную дзейнасць дзіцяці. Аднак гэты шлях не заўсёды эфектыўны», — сказаў намеснік міністра.

Уведзенае безотметочное навучанне ў першых-другое класах было эфектыўным, заявіў намеснік міністра адукацыі. Таму яно ўводзіцца па названых вышэй прадметах у іншых класах.

Адсутнасць адзнак таксама дапамагае звярнуць увагу на прыкладзеныя намаганні навучэнцаў, а не толькі іх здольнасці, і нейтралізаваць залежнасць стаўлення да дзяцей іх бацькоў у адпаведнасці з атрыманай адзнакай.

Фарыно: не ўсе выкладчыкі ўмеюць правільна ацаніць школьнікаў

Паводле яго слоў, навучанне без адзнак таксама падтрымала большасць выкладчыкаў. У выніку ўвядзення безадзнакавага навучання дзеці сталі больш ахвотна выбіраць заданні творчага ўзроўню і больш паспяхова спраўляцца з імі. «Акрамя таго, іх творчыя задумы больш цікавыя і арыгінальныя. У ходзе эксперыменту навучэнцы сталі больш адэкватна ацэньваць сваю дзейнасць на ўроках, іх меркаванні сталі больш канструктыўнымі», — сказаў Казімір Фарыно.

Как вам новость?
Головоломки